środa, 20 września 2017

#283 Rosz Haszana, czyli Nowy Rok po żydowsku

Witajcie!

Ten projekt pojawił się dość nieoczekiwanie i był dla mnie wyzwaniem zarówno czasowym jak i tematycznym. Nie orientuję się w świętach żydowskich. Jasne, kojarzę niektóre symbole, ale czy umiem je właściwie przyporządkować to inna sprawa. 
Rosz ha-Szana, żydowski Nowy Rok....Nic nie wiedziałam o specyfice tego święta, zatem najpierw zaczęłam czytać.
Rosz ha-Szana to święto upamiętniające koniec boskiej kreacji, konkretnie szósty dzień stworzenia. I to stworzenia człowieka, bo to jego pojawienie się nadało sens fizycznemu światu. Nowy Rok jest tu czasem rozliczenia i sądu nad człowiekiem i jego postawą wobec Boga i ludzi. W dzień Rosz ha-Szana Bóg otwiera Księgi i zapisuje w nich przyszłość wszystkich ludzi. Więcej o specyfice tego święta przeczytacie TU

Bardzo chciałam zrobić ten projekt. Poszerzał mi mój bąbelek rzeczywistości i czuję się bogatsza o nową wiedzę :) 

Punktem wyjścia był motyw - jabłko i złote chlapania symbolizujące miód, czyli jedne z symboli tego święta. Do jabłka idealnie pasował mi czerwony arkusz z papierów Bee Scrap. Mało jest fajnych czerwonych papierów, które nie mają wyrazistego wzoru. Później szukałam motywu, który nawiązywałby do stylu restauracji. I tu idealny był papier Studia Tekturek. Miałam go, nigdy mi do niczego nie pasował, a tym razem to było to! 

Z efektu jestem całkiem zadowolona. Mam nadzieję, że osoby obdarowane również będą :) 










Nie pozostaje mi nic innego poza życzeniami abyście byli zapisani na dobry rok! 

Ukochy Spuchlikowe!






8 komentarzy:

  1. Wyglądaja pięknie! A o tym święcie muszę poczytać.
    Pamiętam jak w szkole na lekcji religii mieliśmy cały cykl omawiajacy religie świata. To było coś fajnego i naprawdę wiele ciekawych rzeczy się można było dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są, bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy projekt! Dziękuję, dowiedziałam się czegoś nowego :) Ten papier, masz rację, jest trudny, bo niby z prostej, nowoczesnej kolekcji, a ma coś w sobie tradycyjnego. I fajnie, że mógł w końcu zabłysnąć na pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne te jabłuszka. A ten niebieski papier niczym ceramika Bolesławiec :) idealna na talerz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne kartki! Fajnie, że się zaangażowałaś w taką pracę, na pewno wiele osób (w tym ja) dowiedziało się dzięki temu czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ciekawe wyzwanie było przed Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie i elegancko oprawiłaś ten temat :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo piękne kartki, poszczególne elementy tworzą świetną, spójną całość :)

    OdpowiedzUsuń